Friday, July 8, 2011

SAYANGILAH MEREKA SELAGI ADANYA MEREKA...

Assalamualaikum w.b.t... Salam Sejahtera....
*Kalau tak berminat jangan baca k..*


Okie!! Saya jarang update NIENA_FARRAH'S TERRITORY tentang my beloved family.. Bukan tak nak cerita tapi saya tak stay ngan my family.. So, tak banyak aktiviti yang kitorang buat together untuk update blog ni..huhu.. Kalau nak cerita tentang diorang memang banyak dan tak kan pernah habis satu buka yang bejuta muka surat pun.. Huhuhu... Lot and lot!!

Kita mula dengan ketua keluarga dan seterusnya mengikut turutan yaa..??

ABAH ---)  Saya panggil dia abah.. Masa saya kecik dia sangat tegas tapi penyayang.. Kalau time mengaji selagi tak boleh lancar apa yang di ajar tak kan berhenti.. Kalau 8mlm start, selagi tak lancar sampai 10mlm pon dia tunggu.. Pastu siap dengan rotan.. Banyak kali ajar tak paham, pergghhh!! Memang bergaris ahh kaki..hehe.. Saya kene start puasa umur 6 tahun tau.lagi kesian adik saya yang berusia 4 tahun kene gak start.. First time tau nak puasa, tapi memang tak pernah tinggal. Complete 1 month.. Hebat tak kitorang??? Hehe.. Rule and regulation nak keluar rumah nak main dengan kawan pukul 6ptg - 7mlm je... Tapi bila kitorang meningkat dewasa abah lebih open minded sebab bak kata dia dah boleh fikir sendiri..huhu.. Lagi satu, dia tak suka tengok anak-anak perempuan dia ada jerawat or parut or pape yang boleh mencacat cela kan la.. Bising!!huhu
Saya sangat adore dia sebab dia sangat berani dan tabah dan pandai masak.. Saya cuba menjadi seperti abah.. Ramai cakap saya anak abah!!
( Banyak lagi nak cerita tapi nanti tak larat korang nak baca... )

MAMA ---)  Ni tentang mama saya pulak.. Bagi saya dia cantik.. Kecantikan itu penting untuk dia.. Jaga muka, kulit mengalahkan saya yang masih muda..haha.. Masa kecik dia lebih sporting dari abah.. Tak banyak bebel pon tapi sekarang asyik nak membebel je.. Bak kata mama sendiri dah nak tua biasa la..haha.. Abah pun selalu cakap kat kitorang bila mama start buka mulut dia kat kitorang "dah start dah.." haha.. Lawakkan??  Mama saya sangat penyayang dan tolarate.. Tapi kalau nak barang tak penting better minta kat abah sebab mama banyak tanya tapi belum tentu dapat..kah3.. Mama saya pon pandai masak tau.. Dia selalu masak apa yang saya teringin nak makan.. Saya suka tau!! hehe..
Saya sangat adore ngan mama sebab dia adalah mama saya!! huhu

ME ---) Tak payah la...

MY SOUR SISTER ---) Dia lahir 1991.. Muka kitorang tak sama dan orang selalu cakap dia kakak..huhu.. Dia sangat pandai.. Sekarang dia kat New Zealand future study, Chemical Engineering.. Kitorang selalu bertekak tapi kejap je..Bak kata pepatah " air dicincang takkan putus ". Saya tak tahu nak cerita apa la sebab banyak sangat..huhu

MY BROTHER ---) Lahir 1993.. Ni handsome guy!! Tak tipu tau.. Real!!huhu.. Dia pun seorang yang penyayang.. Senang nak minta tolong apa-apa ngan dia.. Sekarang dia kat  Kolej Pembantu Perubatan, Seremban.. Dia ni pelik sikit sebab dapat uitm ngan matrix tapi tak nak pergi.. Dia pandai cari diut sendiri.. Kalau tak da duit pon dia tak kan minta kat sapa-sapa.. Kalau tanya ada duit ke tak, dia akan jawab ada padahal tak ada.. Dia tak suka menyusahkan mama ngan abah aku.. Dia pandai buat saving for future.. Huhu..

MY LITTLE BROTHER ---) Lahir 2001.. Dia ni sangat mengada-ngada sebab jarak die dengan kitorang sangat jauh.. Macam saya ngan adik no.2 beza 2years je..adik no.2 ngan yang no.3 pon 2years.. Tapi no.3 ngan dia beza 8years.. So,sangat mengada-ngada.. Kalau dia nak apa semua dapat.. Kalau saya balik sah-sah dia ajak tengok wayang.. Ada jela nak membedal saya..huhu.. Degil, cakap semua orang tak nak dengar.. Ish, pening kepala.. Kadang-kadang kalau saya balik asyik gaduh ngan dia je dah macam budak-budak saya ni pon.. Mama pun naik pening ngan kitorang.. Dia ni terbalik sikit ngan abang dia.. Suruh simpan duit dalam tabung tak nak tapi nak simpan untuk beli barang dia nak.. So, mama pun dah tak tau nak cakap apa sampai buat rules and regulation kalau nak apa-apa simpan duit sendiri.. Basikal rosak pon repair guna duit sendiri.. Biar dia belajar sikit.. Haha.. Setiap masa mengadap computer on9 fb or main game.. Kadang-kadang cakap nak buat kerja sekolah tapi dah sejam baru sebris ayat dia type..haha... 

I . . L . O . V . E . . T . H . E . M . . S . O . . M . U . C . H . . ! . ! . ! 

Till here je k.. Banyak lagi nak share tapi tak larat nak tulis dah..huhu Thanx!!

p/s : They are ur treasure, hard to find, hard to get.. Love them wif all ur heart and remember them even we are not together.. I wish we can stay together but i had my responsibilities here for my future.. To my mama and abah take a good care of urself.. To my siblings u too k.. I love u all no matter how annoying i am.. Hehe.. My little bro owez col me "mak tiri" coz i owez marah-marah and membebel.. hehe

3 comments:

sekamar rindu said...

salam..

kenangilah segala jasa2 mereka..

*folo ur blog

Niena Farrah-Hana said...

THX!!

juwe said...

nice bebeh