Saturday, February 5, 2011

DILEMMA!!

Hebatnya aturan & mainan hidup!! arghhh!!
sumtimes make me feel so stress & ............ duno lah what!! hehe =)
but thats call life, kenelah terima....
(sambil buat muke tersenyum gembira, padahal sedih...)
sure korang tertanya-tanya sal ape aku nak ckp ni kan?? hahaha...
dah melalut-lalut aku ni...erkkk!!


I'M IN DILEMMA!!
kisahnye bermula begini dan berbunyi.............................
(mcm suspen je...jeng jeng jeng....)
aku nak beli KOMUTER KERETA!! 
(tau kan kereta tu ape? kalau tak tahu meh aku nak sekeh kepala..)
tp bl smp masa, waktu dan ketikanya, sure aku jadi kurang siuman...
yela, aku ni dari kecik dah diajar klu nak pape tuk kepentingan sendiri kene dpt kn sendiri...
mcm la aku nak beli kereta ni....
downpayment mmg dah ade and more than enough..
adela lebih dari 5k n kurg dr 10k..hehe
(korang agk2 sendiri la bape eh??)
monthly pon xde hal aku nk bayar...
tp masalahnye aku takut tak blh nak buat saving tuk future aku..huhuhu..
btambah plak bl dh smpi masa kereta pon nk kene belai dan manja gak..
SERVICE!!
(ngade-ngade gak kerete ni..)
tak de sape nk sponser aku weh!!
len ler aku blh dpt sugar daddy satu. kah3
(mr.H jgn mrh yup??)
haisy!! tu pon masalah gak..
almaklumlah life in P.J bukannye senang, smunye high cost..
wallawehhhhhhhh!! sewa rmh pon bapak pnye mahal...
kalau kat kedah sewa rmh 300-400 blh dpt rmh besar..
tp kat P.J........... em,xpyh ckp la 300-400 sewa blik je pon blm tntu lg blik tu besar.
(tb2 story sal rmh,lari tajuk tol aku ni hehehe...)
lagi satu yg buat kan aku pening kepala nye..
aku igt nak amik savvy auto (AMT)  : M Line, RM 43182
CANTEK!! mcm SPORTY..
almaklumlah aku kan minat sporty car.. nk beli fairlady x mampu.hehehe
(kuat berangan aku ni)
tapi ramai lak yang advice aku suh jgn amik savvy coz maintenance die high
and spare part die susah nak dpt even minyak jimat..
so, majority ckp better amik saga fl..
yela lagipun saga fl auto executive baru RM 43298...... 
(x byk beza pon harge kan??bek amik saga, besar skt..hehe
lagi satu, majority juga cakap jgn amik kerete lagi.
enjoy ur life dulu sbb once dah beli kerete dah x blh enjoy sgt..
(len la klu kereta korang yg mak bpk tagung smu dari ats smpi bwh.. aku ni anak yang bek, nak blajar hidup berdikari..)
aku pon fikir betul gak.hehe
so,skg aku dh tak tahu nak amik kerete or tak..
kalau amik aku pon tak boleh enjoy sgt dah..

ADE SAPA-SAPA MINAT NAK TOLONG BAYAR KAN SIKIT TUK AKU TAK???
(marilah kita fikir-fikirkan bersama)
~selamat beramal~
hahahaha

p/s : sure boringkan baca blog aku ni.hehe..xde idea la..
    nak story sal AWAK kat blog kite ni tp x tau nak story ape..hehe...so, tgu la bl dpt ilham nnt..nntikan kemunculannya..
    hehehe..~luv~~

No comments: